Irodai munka, sokan megkérdezik tőlünk,hogy az irodai munkára milyen szabályok vonatkoznak a munkavédelem, tűzvédelem területén.

Irodai munka és a munkavédelem, gyakori kérdések:

Milyen veszélyforrások lehetnek az irodai munka során:

– Instabilitás (polcok)

– Kirepülő tárgyak (tűzőgép kapcsa)

– Felületek, sarkok, élek (bútorzat)

– zúzódás (elesés, beütődés)

– nyíródás (olló, irat megsemmisítő)

– vágás (papírvágó használata)

– lökés (nyílászárók használata, mérges munkatárs)

– szúrás (irodaszerek)

Elektromos berendezések (villamos meghajtású eszközök)

Szélsőséges hőmérsékletek (fűtőtestek, leforrázás, hősugárzó)

Veszélyes anyagok (tisztítószerek, számítógép patronok, festékek)

Biológiai (baktériumok, vírusok, méhek, darazsak, növények)

Pszichikai (stressz, határidő stb.)

Milyen munkavédelmi előírások vonatkoznak az irodai munkahely kialakítására?

Térkialakítás:

– elegendő térkínálat:

– hozzáférhetőséghez

– helyzetváltoztatáshoz

– anyagmozgatáshoz

veszélymentes közlekedőfelület

Ergonómikus bútorzat:

– szék (stabil, könnyen mozgatható,

ülőlap, háttámla kis erőkifejtéssel állítható, kényelmes testhelyzet, alá- megtámasztott testrészek, bőrbarát anyag)

– íróasztal (munkafelület, magasság, hely)

– szekrény, polcrendszer (elhelyezés)

Irodában szükséges-e munkára képes állapot ellenőrzése, az alkoholszondáztatás?

Azt a munkavállalót, tanulót, aki alkohol hatása alatt áll, a munkavégzéstől el

kell tiltani, ez az idő részére igazolatlan munkaidőnek számít.

Az alkoholos állapot ellenőrzése alkoholszondázással történik. Az ellenőrzésre

munkáltató és az általa kijelölt személy jogosult.

Az ittasság vizsgálatot minden esetben tanú jelenlétében kell végrehajtani,

eredményét a szondáztatást végző köteles jegyzőkönyvben rögzíteni.

Az elsősegélynyújtó eszközök és felszerelések az irodában?

A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény, valamint a végrehajtásáról szóló 3/2002. (II. 8.) SzCsM-EüM együttes rendelet .

Minden munkahelyen könnyen elérhető helyen elsősegélynyújtó felszerelést

kell készenlétben tartani. A felszerelésnek tartalmaznia kell az elsősegélynyújtáshoz 

szükséges eszközöket (steril kötszer, pólya, fertőtlenítő, stb.). Az elsősegélynyújtó

felszerelést a rendeltetésétől eltérő célra felhasználni nem szabad!

Milyen munkavédelmi ,tűzvédelmi dokumentációra lehet szükség egy irodában:

  1. Érintésvédelmi jegyzőkönyv

  2. Villámvédelmi jegyzőkönyv

  3. Tűzvédelmi szabványossági felülvizsgálat

  4. Orvosi alkalmassági

  5. Munkavédelmi oktatás és dokumentáció, munkavédelmi oktatási napló

  6. Tűzvédelmi oktatás és dokumentációk, tűzvédelmi oktatási napló

  7. Munkavédelmi kockázatelemzés, munkavédelmi kockázatértékelés

  8. Kémiai kockázatbecslés, kémiai kockázatelemzés

  9. Üzemeltetői naplók, időszakos felülvizsgálatok

és tevékenység, létszámtól függően egyéb munkavédelmi, tűzvédelmi dokumentációkra is szükség lehet például tűzvédelmi szabályzat.

Kérdése van, keressen minket, segítünk!

Elkészítjük a szükséges dokumentációkat.

Hívja a 0630/261-01-52 vagy írjon a kapcsolat menüpont alatt.

Önnek is segít a Munka-Tűz-Biztonság Szaktanácsadó Iroda.